Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

GEENPEIL | Associateverdrag met de Oekraine

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: GEENPEIL | Associateverdrag met de Oekraine

Voor de mensen die nog geinsteresseerd zijn, het loopt nog wel, en de regering probeert nog steeds met een paar stuiptrekkingen het allemaal met een sisser af te laten lopen.

Voor de mensen die bang zijn voor cookies:

Altijd geinig. Mailen met BuZa over GeenPeil

23 juni om 16u30 - dus we hebben voor de zekerheid nog even geantwoord. Bij dezen, in het kader van deugdelijk bestuur, transparantie en prudente omgang met de uitslag van het referendum, de tekstvan ons antwoord:

van: Van Rossem
    aan: Matthijs van der Plas/BuZa
    cc: MinBuZa
    datum: 10 juni 2016 13:50

Geachte heer Van der Plas,In het onwaarschijnlijke geval dat ons wederbericht u ontgaan is, bij dezen onder deze mail integraal gekopieerd vanaf GeenStijl.nl. Dit in reactie op uw herhaalde uitnodiging om te komen praten over politieke zaken waar wij geen electoraal mandaat voor hebben noch enige noodzaak in zien, en waarbij wij u, de minister en de regering - wederom - willen wijzen op het simpele gegeven dat de keus om te uitslag van het raadgevende referendum tehonoreren danwel te negeren uitsluitend bij het kabinet Rutte II ligt, niet ende nooit bij de initiatiefnemers van het GeenPeil-referendum.

Er is bovendien geen enkele reden om te overleggen over aanpassingen aan het verdrag, of over tussenoplossingen, aangezien deze opties simpelweg niet bestaan. Er is gestemd over de wet tot goedkeuring van het verdrag, niet over het verdrag zelf. De kiezer wees op 6 april jl. deze wet tot goedkeuring met een stellige 61 procent van de hand.

Ofwel u en de uwen accepteren de democratisch tot stand gekomen keuze van de burger (namelijk: 'intrekken die ratificatiewet, en wel zo spoedig mogelijk'), ofwel de minister-president toont eindelijk eens ballen, richt zich tot een camera, en spreekt de kiezer toe met de woorden: "Sorry, maar we gaan u en uw wens glashard negeren. Moet van Brussel, want nationale democratie in de EU bestaat niet meer" - of woorden van gelijkende strekking. Meer smaken zijn er ons inziens niet. We wensen u veel succes met uw keuze - en de mogelijke electorale gevolgen daarvan.

Met vriendelijke groeten alsook prettig weekend,

Bart Nijman
    (Referendum-organisator zonder politiek mandaat)

P.S. De keus om die afspraak op 23 juni voor te stellen, op de dag van het belangrijke Brexit-referendum dat zogenaamd de behandeling van de uitkomst van het Nederlandse referendum in de weg staat, is dat een ironisch toeval, of is dat het gevoel voor humor van BuZa? Just curious.

Geachte heer Nijman,
    Dank voor Uw email. Uw wederbericht was mij zeker niet ontgaan: het is van vele kanten tot mij gekomen. Ik had de heer Roos toegezegd de uitnodiging per email te bevestigen. Ik heb die toezegging gestand willen doen. Uw standpunt is echter volstrekt helder.
    Vriendelijke groeten en prettig weekeinde,
    Thijs van der Plas

En hier voor de volledigheid ook nog de reactie van Thierry Baudet/Forum voor Democratie op de uitnodiging:From: Thierry Baudet
    To: "Plas, matthijs-vander"
    Date: Fri, 10 Jun 2016 16:44:14
    Subject: Re: uitnodiging voor een gesprek met minister Koender

Geachte heer Van der Plas,

Wij gaan niet in op de uitnodiging van Minister Koenders voor een gesprek over de uitslag van het referendum van 6 april j.l.

Wij zijn geschokt over de ondemocratische, en zelfs onrechtstatelijke opstelling van de regering. Om de Nederlandse Staat te dwingen zich aan de wet te houden, is Forum voor Democratie een rechtszaak gestart tegen de staat (tegen Premier Rutte en tegen Minister Koenders).

Wij hebben geen andere boodschap voor hen dan dat zij zich aan de wet moeten houden; hun eigen visie daarop vernemen wij t.z.t. graag ten overstaan van de rechter.

Thierry Baudet
    Voorzitter Forum voor Democratie

Op GeenStijl wisselen nieuwsfeiten, schandelijke onthullingen en journalistiek onderzoek elkaar af met luchtige onderwerpen en prettig gestoorde onzin.

Comment

Vind toch dat ze leuke acties houden

Surprise! GeenPeil goes UK

Why aye man! GeenPeil goes United Kipdom. We hebben onze gouden GeenPeil-bus verherbestickerd en daarmee gaan we de komende dagen rondreizen in Engeland. Samen met Nigel Farage natuurlijk, want die kwam ons ook helpen in april. Now it's our turn to return the favour. Off we go dus, voor een paar dagen fish, chips, lager & een goed gesprek met de locals in pittoreske plaatsjes als Ramsgate, Surrey, Basildon en Peterborough. Er schijnt ook nog een boottochtje in het schema te zitten, want Farage gaat met een armada van zestig vissersboteneen stapel flyers (pdf) laten drukken met een te gekke Cortoon op de voorkant en de (on)democratische anekdote van ons nationale referendum op de achterkant (tekst in de lees verder). Ook te vinden op GeenPeil.nl/Brexit. Hou verder @GeenPeil en de GeenPeil Facebookpagina in de gaten voor updates, en de GS frontpage voor dagelijkse topics & video's. Vandaag maken we de overtocht, maandag start de driedaagse karavaan in Ramsgate. GeenPeil: On the Road to Democracy!

Dear Brits,

Allow us a minute of your time to tell you an anecdote about democracy in the European Union.

Last April, the Netherlands held a national referendum on the EU Association Treaty with Ukraine. We, the organisers, wanted to have a more direct say in European Union developments, because we are worried about the ongoing and highly undemocratic expansionism of the EU. No government in Europe should be allowed to make far-reaching decisions without a majority consent.

So we set out to do something about it, and thanks to a successful Internet campaign and nearly half a million signatures, we forced our government to hold a referendum.

On April 6, a convincing 61 percent of the Dutch voters said "No" to the undesirable Association Treaty. So was that the end of that? Was democracy saved from the talons of the EU technocrats?

..And then we were ignored
      Unfortunately, no. Dutch Prime Minister Mark Rutte, forced by his betters in Brussels, decided to completely ignore the outcome of the referendum. The Dutch voter was shunned by their national leaders, and, once again, democratic voices were muffled by the unelected officials of the European Union.

As the organizers of the Dutch referendum, we are not here to meddle in your national business. Dear Lord no -- We're not Brussels. But we do feel a need to tell you our story. Because democracy matters. And in the European Union - the people's voices are silenced and shunned.

Read and share our story. Decide for yourself how highly you value the sovereignty of your national democracy. And cast your vote accordingly on June 23rd.

With love,
      Your democratic friends from the Netherlands

Op GeenStijl wisselen nieuwsfeiten, schandelijke onthullingen en journalistiek onderzoek elkaar af met luchtige onderwerpen en prettig gestoorde onzin.

.
      Last edited by Faach Viechuur; 12 June 2016, 19:50.

Comment

effe een voorbeeldje waar je zuurverdiende centen blijven

Comment

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ganjax View Post
            Op 30 november 2015 zei ik :

Vandaag lees je in de reguliere media :
            Nederland houdt referendum over verdrag dat niemand kent en al twee jaar goedgekeurd is

Quote uit het artikel

Stem dus zoveel je wil, maakt helemaal geen bal uit, jammer genoeg.

Hele artikel lees je HIER

Told you so...

Comment

Nou en ik heb in ieder geval mijn best gedaan en geen ja en amen gezegd.
              Geef ze brood en spelen geval Ganjax hopelijk dat ze in Belgie ook nog eens wakker worden, of moet er nog wat meer opgeblazen worden?

Comment

Nou en ik heb in ieder geval mijn best gedaan en geen ja en amen gezegd.
                Hoe kan je nou je best doen bij iets dat al beslist is, of je nu ja of nee zei het maakte geen bal uit.

hopelijk dat ze in Belgie ook nog eens wakker worden, of moet er nog wat meer opgeblazen worden?

Comment

Voor mijzelf gaf het een goed gevoel dat ik heb gestemd ondanks dat het maar een idee geeft dat we wat te zeggen hebben, qua dat opblazen vond ik vannacht wel goed klinken

Comment

Gheheheh alleeeejjjopppaaaaaa

Comment

KLIK

referendum of niet, ze doen gewoon hun zin in't stilte voort.

Comment

LOL..

GeenPeil lanceert het Vacuum Voorjaarsoffensief

De EU moet door, de Nederlandse kiezer kan barsten.We gaan opnieuw campagne voeren!naar de stembus kan krijgen, dan kan het Leger des Peils ook een paar miljoen mensen overhalen om niet te stemmen op de democratieverraders van VVD, PvdA of D66, of op alle andere partijen die medeplichtig zijn aan het negeren van de uitslag en het uitstellen van een antwoord op een democratisch referendum. Deze partijen gaan we leren dat de stem van de kiezer geen gunst zonder wederdienst is.GeenPeil gaat de landelijke verkiezingen bijsturen in maart
                        Doneer aan onze oorlogskas, via de crowdfundpagina of rechtstreeks op NL59INGB 0007 1797 71 tnv Stichting GeenPeil, Amsterdam.
                        En/of meld je (opnieuw) aan als vrijwilliger!Update: Zo zo. Vorig jaar moesten we enorm trekken aan een beetje media-aandacht. Nu komt het vanzelf. Teletekst 101, NOS, RTL, TPO en ANP (dus alle couranten).

Comment

Comment

Daar twijfel ik ook niet over, dat gaat gewoon gebeuren.

Vind het toch leuk dat het dan nog een ander staartje krijgt in de vorm van (hopelijk) afrekenen tijdens de verkiezingen.

Wat het dan zal gaan worden weet ik ook niet. Maar soms moet je eerst rommel maken, voordat je op kunt ruimen.

En hopelijk werkt het dan voor de toekomst preventief. In Zwitserland werkt het kennelijk, als de regering afgerekend kan worden door het volk.

Als ik een beetje loop te dagdromen, en ze krijgen hun marketing/campagne machine goed op gang. Dan hoop ik dat er EU-kiritische partijen aan de macht komen.

En zie ik het ook nog wel gebeuren dat NL binnenkort uit de EU kan gaan. *droomt lekker verder*

De kracht van Geenpeil is volgens mij ook dat ze lekker populistisch zijn. Dat heb je ook nodig om Henk en Ingrid achter je te scharen.

De politici/spindoctors hebben dat ook maar al te goed door. En dat is in sommige gevallen is dat ook gewoon een tactiek.

Maar dat hoeft niet te betekenen, dat je inhoudelijk niets toe te voegen hebt.

En over het algemeen kan ik me goed vinden in de standpunten en de manieren van Geenstijl/Geenpeil.

Zeker in het geval van meer (directe) democratie, dat kan ik alleen maar toejuichen.

Last edited by Faach Viechuur; 2 November 2016, 21:50.

Comment

AAAAALLEEEJUPPAAHHHH BUKAKEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE

Comment

Volgens Rutte draait dat verdrag op dit moment helemaal niet om toetreding tot de EU, wat natuurlijk pure bullshit is...

Comment

Bezig...
                                X